17:04

Muffiny marchewkowo- jabłkowe

Miało być inaczej, a wyszło jak zwykle czyli pomysł na awaryjne szybkie Muffiny, które pomogą nam sobie wmawiać że to zdrowe jedzenie. 



Spodziewałam się gości i chciałam przygotować coś "eksta" na deser. pomysłem była tarta czekoladowa z czekoladowym wypełnieniem i z kokosową bitą śmietaną, najpierw musiałam się specjalnie wybrać na zakupy, potem męczyłam się z ciastem, które po wyjęciu z piekarnika się pokruszyło, a po wybrudzeniu połowy kuchni  okazało się że i masa jest niejadalna, czyli została mi tylko bita śmietana. Szczerze,miałam ochotę iść do cukierni i tam wybrać ciasto,  ale czego się nie robi dla kochanych osób. Moi goście są przyzwyczajeni, że u mnie słodycze są własnoręcznie pieczone i zwykle jest ich na tyle dużo, że dostają trochę do domu po zakończeniu wizyty. Postanowiłam, że zrobię jakiś szybki wypiek, który zawsze wychodził i przy którego przygotowaniu nie pobrudzę czystych resztek kuchni. Sięgnęłam po przepis na Muffiny jabłkowo-marchewkowe i wyszły smaczne jak zwykle, a goście zadowoleni wychodzili do domu z paczuszkami muffinek w rękach.
Dzielę się więc przepisem na Muffiny, do wykorzystania nie tylko w kryzysowych sytuacjach.

muffin, cupcake, marchewkowe


Składniki na 18 muffinów, czasem i tak zdarza się, że  piekę z podwójnej porcji

  • 4 szklanki marchewki startej na grubych oczkach tarki
  • 3 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 szklanka otrębów, u mnie  tym razem owsiane, ale każde się nadadzą
  • 1 szklanka musu jabłkowego*
  • 2 łyżki delikatnego oleju, u mnie kokosowy jak zwykle
  • 1 szklanka mleka 
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego
  • 2 jajka
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki imbiru
  • ½ łyżeczki gałki muszkatołowej
  • szczypta soli
  •  na czubku łyżeczki pieprzu
  • opcjonalnie 4 łyżki ksylitolu lub  równowartość przy użyciu innego słodzidła
• mus jabłkowy uzyskacie przez duszenie pokrojonych na kawałki jabłek z minimalną ilością wody przez ok 15 minut, a następnie zblendowanie całości.

** w wersji wegańskiej zamiast jajek proponuję 2 łyżki zmielonego siemienia lnianego wymieszane z 6 łyżkami wody, zamiast zwykłego mleka i jogurtu- mleko roślinne (2 szklanki) i 2 łyżki octu



marchewka


Przygotowanie muffinów:

Piekarnik rozgrzewamy do 180°C .  Przygotowujemy dwie miski, jedną na składniki mokre, a drugą, w której ostatecznie wylądują wszystkie składniki, także musi być duża.
W dużej misce mieszamy mąkę, otręby,sodę,proszek i przyprawy, następnie dodajemy do niej startą marchewkę.  
W mniejszej misce łączymy składniki płynne tj. jogurt, mleko, jajka, olej, mus jabłkowy oraz ksylitol, jeśli go dodajemy.  Po wymieszaniu, przelewamy całość do dużej miski i krótko mieszamy łyżką, tylko do połączenia się składników. Urok muffinów tkwi w ich niedokładnym mieszaniu (tak przynajmniej twierdzą znawcy).
Rozkładamy foremki na muffiny, jeśli potrzebujemy to wykładamy je papilotkami. Ja używam silikonowych foremek i o ile nie piekę na specjalną uroczystość/ prezent to papilotek nie używam.  Każdą foremkę wypełniamy do 3/4 wysokości i całość wkładamy do rozgrzanego piekarnika na ok. 40 minut, do suchego patyczka. 
Smacznego!


talerz, muffiny, pyszne



Szukasz innych słodyczy?

Kolejne niezawodne i szybkie ciasto- chlebek bananowy
Wspomniana wcześniej kokosowa bita śmietana, np. do brownie czy muffinów
Wegańskie pieczone donaty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz