22:40

Wegańska bita śmietana i brzoskwinie = duet idealny

Podziwiam kreatywność wegan tworzących alternatywy dla szerzej znanych dań.  Od kilku miesięcy moi goście jednogłośnie twierdzą, że ich ulubionym składnikiem deserów jest bita śmietana z mleczka kokosowego, która może być dodatkiem np. do brownie. Odwiedzające mnie dzieci, a jest ich kilkoro, od progu pytają "Czy jest śmietanka". Właśnie wczoraj jeden ze szkrabów złożył mi niezapowiedzianą wizytę, tradycyjnie dopominając się o przysmak. O ile zawsze mam w lodówce zapas puszek z mleczkiem kokosowym, tak nie miałam nic z czym mogłabym podać bitą śmietanę. Wyciągnęłam więc z głębi szafki puszkę brzoskwiń, które są jedną z niewielu form i rodzajów owoców jadanych przez to dziecko, i zabrałam się za przygotowanie deseru.
FullSizeRenderr

Składniki na 4 małe porcje:

  • 1 puszka brzoskwiń
  • 1 puszka mleczka kokosowego, chłodzonego w lodówce co najmniej 2 dni
  • 2 łyżki cukru kokosowego, ewentualnie cukru pudru
  • wiórki kokosowe

Przygotowanie bitej śmietany:

Wyciągamy mleczko z lodówki, NIE WSTRZĄSAMY, delikatnie otwieramy i przekładamy gęstą białą część do pojemnika, w którym będziemy ją ubijać. Wodę zostawiamy i wykorzystujemy później np. do przygotowania owsianki. Do gęstej części dodajemy cukier i ubijamy mikserem lub blenderem (końcówką do ubijania, przypominającą trzepaczkę do jajek) ok 2 minuty, u mnie na średniej prędkości blendera. ale to zależy do jego mocy. Gdy masa stanie się puszysta i zachowująca nadany jej kształt, sprawdzamy czy jest wystarczająco słodka, w razie potrzeby dodajemy cukier i ubijamy do jego rozpuszczenia.Bita śmietana gotowa!
Układamy  brzoskwinie w 4 miseczkach, na każdą połówkę nakładamy kopiatą łyżkę bitej śmietany i całość posypujemy wiórkami kokosowymi.
Smacznego!
Szukasz innych słodkości?
Najłatwiejsze ciasto świata- chlebek bananowy
Pieczone wegańskie donaty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz