16:47

Szybkie lody, z masłem orzechowym, do tego wegańskie.

Szybkie lody, wegańskie, z dwóch bazowych składników i można sobie wmówić, że to zdrowe jedzenie.


Sobotni wieczór, spędzam na miłym odpoczynku, tym razem biernym. Kot na moich kolanach, ja oglądam film i zaczynam nabierać ochoty na lody. Znam siebie, jeśli czegoś mi się zachciało to nie zadowoli mnie byle zamiennik, mogłabym zjeść tonę innego jedzenia, a zachcianka dalej by pozostała. Miałam więc dwie możliwości, albo sięgnąć po awaryjne pudełko lodów z zamrażalnika, albo wyjąć z niego zamrożonego banana i z niego zrobić lody. Biorąc pod uwagę porę dnia i moją niechęć do pustych kalorii, które od razu wędrują do miejsc do których nie powinny, wybieram banana. Mam nadzieję, że sąsiedzi nie będą źli, że używam blendera, w końcu nie ma jeszcze ciszy nocnej. Z szafki wyciągam masło orzechowe i zastanawiam się na jakie dodatki mam ochotę. Po kilku chwilach, mam porcję pysznych lodów, serio smakują mi bardziej niż niejedne ze sklepu.

Przy okazji, jako że masło orzechowe to dla mnie jeden z najbardziej "Amerykańskich" produktów, zdecydowałam, że przepis na lody dołączy do akcji "Kuchnia Ameryki Północnej"

Kuchnia Ameryki Północnej 2017



zdrowe lody, wegańskie

Składniki na porcję zdrowych lodów:

  • 1 zamrożony banan- wystarczy mu 30 min w zamrażalniku, ale polecam mieć zawsze kilka mrożonych, przydają się nie tylko do lodów ale też np. smoothie
  • 2 łyżki masła orzechowego

Dodatki do lodów: ( dowolnie do wybrania i mieszania)

  • łyżka wiórek kokosowych
  • 2 łyżeczki niesłodzonego kakao (w proszku)
  • 10 orzechów włoskich
  • 10 migdałów
  • 2 kostki czekolady
zdrowe lody, homemade, vegan


Przygotowanie:

W blenderze rozdrabniamy banana i łączymy go z masłem orzechowym. Zależnie od używanego masła może się okazać, że trzeba dosypać szczyptę soli. Ja tym razem musiałam bo mam super-zdrowe - ekologiczne - mającemilioncertyfikatów masło, które w swoim składzie ma tylko orzechy, przez co owszem jest zdrowe, ale mało wyraziste. Siekamy czekoladę, orzechy, migdały i dodajemy je wraz z wiórkami kokosowymy i kakao do lodów. Całość mieszamy łyżką, przekładamy do miseczki i wracamy do salonu, dalej oglądać film.
Smacznego!
Zdrowe lody z banana





























Masz ochotę na inne słodycze?
Wegańska bita śmietana
Szybkie ciasto- chlebek bananowy
Wegańskie pieczone donaty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz