17:42

DIY: Dwa sposoby na świeczkę.

Bardzo lubię świeczki, palą się u mnie przez większość roku, zwykle robię przerwy tylko w lecie. Niestety ceny bardziej ozdobnych świeczek nie są zbyt przyjemne, do tego dobranie odpowiadającego mi zapachu i formy jest jeszcze bardziej kłopotliwe. Od jakiegoś czasu używam też wosków zapachowych i dzięki nim zostałam z małym stosikiem już-nie-pachnącego wosku. Postanowiłam znaleźć im jakieś zastosowanie, tak też powstała świeczka w puszce inspirowana świecami Le Labo. Jako pierwszy, w ramach bonusu, opisałam popularny na Pintereście sposób na błyskawiczne sprawienie by najzwyklejsza świeczka nabrała niepowtarzalnego charakteru. Zatem do dzieła!
puszka, świeczka dekorowana pinezkami

Sposób 1: Materiały:

  • biała świeczka
  • złote lub srebrne pinezki
DIY świeczka ozdobiona pinezkami

Wykonanie:

Wbijamy pineski w świeczkę kreując dowolny wzór, uważając, żeby pineski nie znalazły się  zbyt blisko knota ani w wosku, który stopi się już przy pierwszym zapaleniu. Dlatego ja postanowiłam skupić się na dolnej części świeczki. Jeśli za pierwszym razem pineska wbije się nie tak jak chcemy, można ją wyciągnąć i poprawić!
świeczka

Sposób 2: Materiały:

  • puszka aluminiowa, np. po mleczku kokosowym
  • młotek
  • knot
  • wosk np. ze starej świeczki
  • taśma dwustronna
  • opcjonalnie olejek eteryczny o dowolnym zapachu

Wykonanie:

Puszkę traktujemy młotkiem nadając jej odpowiadający nam kształt. Doprowadzamy wosk do postaci płynnej np. w gorącej kąpieli wodnej i jeśli mamy ochotę dodajemy do niego wybrany aromat. Wosk stopi się szybciej jeśli umieścimy go w szerszym naczyniu. Wkładamy knot do puszki, oceniamy w którym miejscu chcemy go umieścić, gdy już zdecydujemy przyklejamy go  taśmą dwustronną do dna w wybranym miejscu. Jeśli nie macie nic za pomocą czego moglibyście przykleić knot to możecie też trzymać knot podczas zalewania woskiem i pilnować by się nie wykrzywił. Ja jeden knot przykleiłam, drugiego już nie i muszę stwierdzić, że z przyklejonym było znacznie łatwiej. Próbowałam też przykleić knot za pomocą kleju na gorąco i i się nie udało, dlatego polecam taśmę. Po wlaniu wosku czekamy cierpliwie aż zastygnie, wtedy dopiero możemy przenieść świeczkę w wybrane miejsce.
DIY świeczka w puszce
 
DIY puszka zgnieciona, zbita młotkiem
świeczka DIY
diy świeczka w puszce
wygięta puszka a w niej wosk i knot
Minimalistyczna, trochę industrialna świeczka gotowa!
szybkie diy swieczki, zrób to sam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz