22:31

Wegański sos serowy z ziemniakiem w roli głównej

Muszę się do czegoś przyznać… ten wpis miał być zupełnie inny. Miałam zamiar podzielić się przepisem na trochę odchudzony i zdrowszy przepis na sos serowy do nachos, który przyrządzam regularnie od kilku lat na filmowe wieczory ( i ten przepis pojawi się w następnej notce), jednak muszę napisać o moim wegańskim serowym odkryciu. Ograniczam nabiał, a przede wszystkim żółty ser (ech te kalorie). Jednak tym razem miałam ochotę na sos serowy, najlepiej dużo sosu i jeszcze żeby był zdrowy i nie odbił się na mojej wadze i…. Pewnie chcecie mi napisać, że równie dobrze mogłabym chcieć gwiazdkę z nieba, ale znalazłam rozwiązanie idealne dla mnie, jak zwykle weganie przyszli z pomocą i zainspirowali mnie, przygotujcie się więc na moją ostatnią obsesję. Idealny, zdrowy sos serowy- bez sera. Zagadka na początek: Który z poniższych sosów jest wegański?

IMG_0589
IMG_0628

Składniki na miseczkę sosu:

  • 2 średnie ziemniaki
  • 1 duża marchewka
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/2 szklanki płatków drożdżowych
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 2 łyżki wody
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 1 łyżeczka sosu Sriracha 
  • 1 łyżeczka ziaren czarnuszki
  • 1/3 łyżeczki słodkiej papryki wędzonej (można zastąpić 1/2 łyżeczki zwykłej słodkiej papryki)

Przygotowanie sosu:

Obieramy marchewkę i ziemniaki, kroimy na mniejsze kawałki i gotujemy aż będą bardzo miękkie ( u mnie zajmuje to ok 35 minut). Przeciskamy czosnek i  jeśli istnieje taka potrzeba roztapiamy olej.  Odcedzamy z wody marchewkę i ziemniaki. Wszystkie składniki umieszczamy w pojemniku, w którym zblendujemy je na masę. Ja używam zwykłego, ręcznego blendera i radzi sobie doskonale. Na koniec dodajemy jeszcze trochę soli i pieprzu, według własnego uznania, sugeruję jednak dodać minimalnie więcej niż zwykle, sos musi być wyrazisty. I już! Łatwy w przygotowaniu i zdrowy wegański sos „serowy”, nie tylko do nachos, gotowy!
Smacznego!
Tak, ten sos jest wegański, zgadliście?
IMG_0628

Masz ochotę na wersję z serem?
Tradycyjny sos serowy.   
Może chcesz zobaczyć jeszcze pomysły na obiad?
Tagliatelle z boczniakami
Najlepszy ryż

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz