22:47

Najlepszy ryż, nie tylko do obiadu.

Duszona marchew z ryżem, obiad

 Pomysł na obiad, banalny i szybki obiad, żeby było precyzyjniej, choć u mnie to chyba wiadomo, prawda?

Dziś przyszła kolej bym podzieliła się przepisem na cytując moich gości "najlepszy ryż jaki jedli", co z pewnością jest grubą przesadą, muszę jednak przyznać, że jest bardzo smaczny, a do tego łatwy i szybki w przygotowaniu, czego chcieć więcej? Można podawać go właściwie ze wszystkim, z warzywami, wegetariańskimi kotletami, według mięsożerców dobrze pasuje również do ryb i różnych mięs, ale za to nie ręczę. Do tej pory zastanawiam się co w nim jest, że przebojem wdarł się do mojej kuchni i stał hitem spotkań. Sam przepis powstał spontanicznie, gdy postanowiło wpaść do mnie na obiad kilka osób. Potrzebowałam węglowodanów by podać je wraz z  fasolowymi kotletami z zamrażalnika i mieszanką sałat, czyli moim żelaznym zapasem. Jako, że ważniejsza była dla mnie rozmowa, a ciągłe stanie przy piecu i mieszanie czy kontrolowanie dania znacznie by ją utrudniło,postanowiłam po prostu wstawić ryż i przyprawić go po ugotowaniu. Okazało się, że ryż wszystkim niezmiernie smakuje, a ja od tej pory przyrządzam go dla większości gości i podaję przepis niezliczoną liczbę razy. Zatem jeśli komuś jeszcze obiecałam przepis i go nie dostał, to zapraszam poniżej, właśnie go otrzymaliście więc tym samym czekam na zaproszenie na degustację Waszej wersji.
Na zdjęciach przygotowany ostatnio ryż z duszoną marchewką.
surowy ryż i marchewka, gotowanie obiadu

Składniki na 2 porcje ryżu do obiadu:

  • woreczek brązowego ryżu (100g przed ugotowaniem)
  • łyżeczka oleju kokosowego
  • 2 łyżeczki oleju sezamowego
  • łyżka nieaktywnych płatków drożdżowych
  • garść słonecznika
  • sól
Wegański ryż z płatkami drożdżowymi

Przygotowanie ryżu:

Gotujemy ryż według przepisu na opakowaniu, ok. 30 minut,możemy 5 minut dłużej, żeby na pewno był miękki, brązowy ryż nie ma tendencji do rozgotowania się. Na suchej, rozgrzanej patelni delikatnie prażymy słonecznik uważając, żeby się nie przypalił, ewentualnie możemy dodać ziarenka na surowo. Ugotowany ryż odcedzamy i do gorącego (warunek konieczny!) dodajemy olej kokosowy, słonecznik i płatki, całość mieszamy, w razie potrzeby dodajemy jeszcze soli lub płatków, na końcu dodajemy olej sezamowy i ponownie mieszamy. Podajemy parujący ryż gościom i patrzymy jak znika z talerzy.
Smacznego!
FullSizeRender-3
Może spodoba Ci się również:
Tagliatelle z boczniakami
Śniadaniowy comfort food- chleb w jajku
Najłatwiejsze ciasto świata- chlebek bananowy

1 komentarz: