15:03

Danie z makaronem i nie tylko- wegańskie pesto brokułowe z burakiem

Kolejny przepis, który powstał zupełnie przypadkowo. Tym razem pomysł na obiad- a za razem kolejne danie z makaronem, choć nie tylko dzisiejsza gwiazda doskonale sprawdzi się też na śniadanie np. do świeżej bułeczki. Przed Wami pomysł na pesto z brokuła i buraka, które powstało zupełnie spontanicznie.

A było to tak...Do całkiem innego innego przepisu potrzebowałam kaszy zabarwionej burakiem na różowo. Szkoda wyrzucić całkiem dobrego ugotowanego buraka, w lodówce miałam też kilka różyczek i łodygę zblanszowanego brokuła. Przypomniałam sobie, że kiedyś jadłam pesto brokułowe i bardzo mi smakowało, postanowiłam, że wrzucę wszystko do blendera i zobaczę jaki będzie rezultat.  Rekomendacją niech będzie  fakt, że pesto miało być tylko moim obiadem, a po jego spróbowaniu, osobnik, który z reguły jest zdania, że to co ja jem nie nadaje się na jakikolwiek posiłek, zrezygnował ze swojego gulaszu i zjadł cały talerz makaronu z tym pesto, wydaje mi się że mu smakowało.
Pesto brokułowe z burakiem

Składniki na miseczkę pesto:

  • 1 średni burak
  • 1/4- 1/3 brokuła
  • 2 łyżki nieaktywnych płatków drożdżowych
  • garść migdałów
  • 1/4 łyżeczki chilli
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/3 szklanki dobrej jakości oliwy z oliwek
  • sól
Pesto wegańskie- migdały, brokuł,burak

Przygotowanie pesto (bo jak ugotować makaron przecież wiecie):

Buraka gotujemy ok 20 minut, nie musi być bardzo miękki i tak zostanie rozdrobniony przez blender, ważne by nie był zupełnie surowy, następnie obieramy go  ze skórki. Czas na brokuła, ja preferuję wrzucić go do gotującej się wody na 2-3 minuty, ale zależnie od preferencji i stanu brokuła można wykorzystać surowy,  całkowicie ugotowany lub nawet rozgotowany, każda opcja zmieni lekko strukturę pesto ale nie zaszkodzi smakowi i wciąż będzie pyszne.  W  siekającym naczyniu do blendera lub robota kuchennego rozdrabniamy migdały na małe kawałeczki, dodajemy przeciśnięty ząbek czosnku, chilli, płatki drożdżowe, i pokrojonego na kilka części buraka i jeśli się decydujecie łodygę brokuła, w przypadku problemów blendera z poszatkowanie można dolać trochę oliwy. Gdy całość jest rozdrobniona  dodajemy różyczki brokuła i wlewamy trochę oliwy. Ostatecznie blendujemy, próbujemy i w razie potrzeby dosypujemy soli lub pieprzu oraz dolewamy oliwę by uzyskać odpowiadającą nam konsystencję, całość mieszamy łyżką. Podajemy z makaronem lub świeżą bagietką, u mnie jak widać, na talerzu wylądował też jarmuż.
Smacznego!
Rozdrabnianie migdałów do pesto
 
Pesto- burak i brokuł w trakcie przygotowania
 
 
IMG_0906
Szukasz innych pomysłów na obiad?
Najlepszy ryż, idealny do każdego dania
Makaron tagliatelle z boczniakami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz