17:28

Chipsy z jarmużu. Zdrowe, pyszne i... uzależniające!

Zdrowe chipsy, w dodatku bardzo smaczne i co najważniejsze w chipsach, to są chrupiące chipsy!  Szeroko znane, więc przepis na wszelki wypadek jakby komuś te zdrowe chipsy umknęły.

zdrowe chipsy, wegańskie,liście jarmużu

Chipsy z jarmużu, a ty czasem chora nie jesteś?- Zapytał mnie kuzyn słysząc co miało pojawić się kolejnego dnia po południu do chrupania i tak męska część osobników przebywających w mieszkaniu śmiała się z mojego pomysłu całe przedpołudnie, to nic, że zapewniłam ich, że wcale nie muszą tego jeść i dla nich są "normalne" chipsy ziemniaczane ze sklepu, każdy powód by ponabijać się z prób zdrowszego odżywiania jest dobry. Robiłam więc grzecznie swoje,  a gdy zjedli całe 2 blaszki chipsów  wysłałam ich do sklepu po  jarmuż, żebym zdążyła upiec kilka porcji nim przyjdą goście.
liście jarmużu
Osobiście preferuję wersje soloną, ale śmiało możecie dodawać słodką paprykę lub suszone zioła.

Składniki na 2 brytfanki- po upieczeniu jedna średnia miska chipsów:

  • 200 gram liści jarmużu
  • 3 łyżki oliwy
  • 1/2 łyżeczki soli, u mnie różowa himalajska, ale kamienna czy morska też może być

Banalne i szybkie przygotowanie chipsów:

 Nagrzewamy piekarnik do 150 °C. Jarmuż rwiemy na mniejsze, ok 5 cm części i pozbywamy się grubych łodyg, chyba, że kupujemy już cięty to tylko uważamy na łodygi. W dużej misce mieszamy sól z oliwą, dodajemy jarmuż i delikatnie mieszamy ręką, by każdy listek pokrył się solą i oliwą. Przekładamy liście na blachę wyłożona papierem do pieczenia lub matą silikonową, uważając by na siebie nie zachodziły, jarmuż kurczy się, a nie zwiększa objętości ale ja wolę rozkładać go luźniej wtedy mam pewność, że nic na siebie nie nachodzi i chipsy wyjdą chrupiące. Pieczemy 5- 7 minut, cały czas obserwując co się dzieje w piekarniku bo chipsy lubią się niespodziewanie spalić, mają "wyschnąć" a nie stać się brązowe.  Gdy są gotowe wyjmujemy z piekarnika, delikatnie, żeby ich nie pokruszyć przesypujemy do miseczki i zabieramy się za pieczenie kolejnych partii.
Smacznego!
liście, chipsy, z jarmużu- zdrowa przekąska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz