16:57

Zielone Guacamole z Kuby


Oryginalny przepis dostałam od mamy kolegi pochodzącego z Kuby. Kiedyś, będąc u niego w domu zostałam poczęstowana zieloną pastą, wtedy nie miałam pojęcia co to jest, ale chętnie spróbowałam, wiedząc, że jego mama doskonale gotuje i zawsze częstuje samymi pysznościami. Już po pierwszym kęsie wiedziałam, że muszę się koniecznie dowiedzieć  co to jest i jak się to robi, choćbym miała nauczyć się wcześniej hiszpańskiego, przepis musiał byś mój.  Było to już ładnych kilka lat temu i przez ten czas nieznacznie go modyfikowałam by bardziej odpowiadał mojemu, nieprzywykłemu do piekielnie ostrych potraw, podniebieniu. Guacamole stało się elementem niezbędnym podczas wszelkich spotkań towarzyskich, organizowanych zarówno przeze mnie jak i przez moją mamę. Moi goście subtelnie się upewniają czy na pewno przygotuję guacamole pytając czy przynieś nachos, tacy spryciarze. 
(Z góry przepraszam za wygląd Guacamole na zdjęciach, prezentacja nie jest jego mocną stroną, za to smak zdecydowanie!)
składniki do guacamole

Składniki, na miseczkę gucamole:

  • 3 miękkie awokado, w wersji oryginalnej Hass, robiłam też ze "zwykłym" , goście nie czują różnicy więc decyzja należy do Was
  • 1 i 1/2 limonki
  • 1/2 szklanki zielonej cebulki
  • 1/3 szklanki liści kolendry*
  • 3 ząbki czosnku
  • 1/2 łyżeczki cukru trzcinowego
  • 1/4 łyżeczki chili
  • sól
  • * moja mama kiedyś zamiast kolendry dała natkę pietruszki i ta wersja też była bardzo smaczna
nachos i guacamole

Przygotowanie guacamole:

Pieczemy czosnek, skórka powinna łatwo odchodzić, a środek być kremowy. Nie, nie namawiam do włączania piekarnika specjalnie dla 3 ząbków czosnku, jeśli będziecie piec coś niesłodkiego to wrzućcie czosnek przy okazji, możecie też upiec go na patelni albo włożyć na minutę do kuchenki mikrofalowej, jeśli z niej korzystacie. Każde awokado kroimy wzdłuż na pół, wyciągamy pestki i 1 zostawiamy. Wydrążamy łyżeczką cały środek do miseczki, dodajemy sok wyciśnięty z 1 limonki, resztę soku dodacie w razie potrzeby na końcu. Miażdżymy awokado z sokiem by przypominało masę, może ewentualnie zawierać gdzieniegdzie kawałki awokado, według preferencji. Najlepiej sprawdza się moździerz, ale tłuczek do ziemniaków lub widelec też nie są złą opcją. Kolendrę i zieloną cebulkę siekamy, łącznie powinna wyjść niecała szklanka "zieleniny". Przeciskamy czosnek i wraz z kolendrą i cebulką dodajemy go do masy z awokado. Całość uzupełniamy o przyprawy: chili, sól i cukier, mieszamy łyżką aż do rozpuszczenia się soli i cukru. W razie potrzeby dodajemy sok z limonki lub przyprawy, podajemy z chipsami kukurydzianymi lub nachos.
Smacznego!
P.S. Pamiętacie odłożoną pestkę? Włóżcie ją w środek guacamole by zachowało swój zielony kolor.
FullSizeRender_6
  Masz ochotę na coś innego do nachos?
Pesto brokułowe z burakiem
Wegański sos serowy z ziemniaka
Tradycyjny sos serowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz