17:02

Zdrowe śniadanie- tofucznica- wegańska jajecznica

Wegańskie jedzenie i jajecznica, jak to możliwe? Spróbujcie zdrowego śniadania w postaci tofucznicy a przekonacie się, że może być tak samo, a nawet jeszcze smaczniej.

jajecznica,wegańskie,jarmuż
Są takie potrawy, które mimo, że są banalne w przygotowaniu i zupełnie nie ekskluzywne to jednak można się w nich zakochać od pierwszego kęsa. Tak właśnie było z tofucznicą, będąc na wakacjach  koleżanka zaoferowała, że przygotuje śniadanie. Do tej propozycji podeszłam dość sceptycznie, o ile na obiad czy kolację (powiedzmy tak od południa) chętnie spróbuję czegokolwiek jeśli tylko jest wegetariańskie, tak ze śniadaniami mam problem. Najchętniej pominęłabym ten posiłek, ale uczona przez lata, że trzeba bo zdrowie, metabolizm itd. wiem, że muszę coś zjeść. Przez naście lat wypracowałam kompromis z moim organizmem, jeśli śniadanie mieści się w kategorii na słodko (+ dodatkowo nieliczne wyjątki) to śniadanie może mi sprawiać względną przyjemność. Zdanie się więc na kogoś pomysł w połączeniu ze śniadaniem budziło więc obawy, szczególnie gdy zobaczyłam, że na kuchennym blacie ląduje cebula i pieczarki. Na stół trafiła tofucznica z pieczarkami. Pełna obaw sięgnęłam po widelec i wzięłam kęs do ust. Szok! Nie dość, że danie było bardzo smaczne to jeszcze mój organizm nie buntował się, ale oczekiwał więcej. Gdy pierwszy raz spróbowałam tofucznicy, wiedziałam, że właśnie odkryłam nowego ulubieńca w kategorii: " przygotuj coś na ciepło w 10 mniut".  Jej niezwykły smak jest zasługą czarnej soli, posiadającej jajeczny posmak i aromat, mimo, że do tofucznicy dodaje się jej odrobinę to jednak nie można jej niczym zastąpić ani pominąć. Nie przeraźcie się jej zapachem w opakowaniu, jest bardzo silny i zdecydowany, dlatego radzę trzymać sól szczelnie zamkniętą i dodawać ją do potraw z umiarem wtedy doskonale podkreśla smak potrawy nie zabijając przy okazji smaku innych składników.  Dodatki do tofucznicy, podobnie jak do tradycyjnej jajecznicy można dowolnie modyfikować, ja dziś przedstawiam moją ulubioną, całoroczną wersję.
tofucznica składniki

Składniki na 2 porcje:

  • 1 kostka (180g) naturalnego tofu
  •  3 liście(50g) jarmużu
  • 1/3 łyżeczki czarnej soli kala namak
  • 1 łyżka płatków drożdżowych
  • 1/4 łyżeczki kurkumy
  • 1/3 pęczka szczypiorku
  • 1 łyżka oleju kokosowego

Wykonanie: 

Rozgrzewamy olej na dużej patelni,  na gorący wrzucamy pokruszone w palcach tofu, kawałki powinny być różnej wielkości i imitować "grudki" jajecznicy. Tofu smażymy, aż się zarumieni, ok 5 minut. Dodajemy czarną sól, płatki drożdżowe i kurkumę, dokładnie mieszamy i zostawiamy na ok 30 sekund. Tofu zalewamy 1/3 szklanki wody i mieszamy. Liście jarmużu dzielimy na 3-4 centymetrowe fragmenty i dodajemy do tofu. Całość dusimy przez 5 minut, aż wyparuje prawie cała woda, wtedy dodajemy posiekany w międzyczasie szczypiorek. Wszystkie składniki mieszamy i smażymy przez kolejną minutę. Tofucznicę przekładamy na talerze i doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Smacznego!
kawałki tofu do tofucznicy, wegańska jajecznica
zdrowe śniadanie, jajecznica
 Masz ochotę na inne wytrawne śniadanie?
Chleb w jajku
Guacamole, idealne jako pasta do kanapek
Może pesto i świeża bagietka?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz