22:46

Zdrowe śniadanie- chleb i jajko

 Po prostu i całkiem banalnie, zdrowe śniadanie u mnie to śniadanie antystresowe, z kilku składników, tu do przygotowania wystarczy chleb, jajko i opcjonalnie jakieś warzywo np. pomidor czy sałatka z ogórków. Tak powstaje Chleb opiekany w jajku, dlaczego?

Bo czasem zdarzają się takie dni, że od samego rana jestem kłębkiem nerwów i najchętniej schowałabym się pod kołdrą udając, że mnie nie ma. Mój kot jest jednak zdania, że co by się nie działo jemu należy się śniadanie. Niechętnie wstaję więc z łóżka, słysząc ponaglające mnie miauknięcia docieram do kuchni, wyciągam kocią porcję i uruchamiam ekspres do kawy. Spoglądając na zadowolonego ze swojego jedzenia  futrzaka dochodzę do wniosku, że może i mnie śniadanie poprawi humor. Doskonale wiem co przygotuję, szybki i niezawodny, budzący mnóstwo szczęśliwych wspomnień:  CHLEB OPIEKANY W JAJKU. W dzieciństwie karmiła mnie nim moja ukochana ciocia, teraz w odrobinę zmodyfikowanej wersji, jest jednym z moich ulubionych "stresowych śniadań".
Artystyczne śniadanie, pomidor, kromki pieczywa i jajko

Składniki na porcję śniadania:

  • 3 kromki chleba tostowego, w wersji superzdrowej pełnoziarnistego, może mieć kilka dni i być podsuszony
  • 1 jajko od szczęśliwej kury
  • 3 łyżki mleka
  • przyprawa warzywno- ziołowa 
  • sól
  • pieprz
  • opiekacz do kanapek, w razie braku może też być patelnia z odrobiną tłuszczu.

Wykonanie chleba w jajku:

Podłączamy do prądu opiekacz i w czasie, kiedy się rozgrzewa do miseczki wbijamy jajko, dolewamy mleko, wsypujemy po szczypcie soli, pieprzu i  przyprawy warzywnej. Całość mieszamy widelcem do uzyskania jednolitej konsystencji. Zanurzamy w masie jajecznej  kromkę z obu stron. (Nie zostawiajcie jej w jajku, istnieje duże prawdopodobieństwo, że się rozpadnie). Kładziemy chleb na rozgrzane płytki opiekacza/ gorącą patelnie i opiekamy 3 minuty. (Przy smażeniu na patelni obracamy w połowie czasu).

W międzyczasie możemy przygotować pomidora/ ogórka/ sałatkę do chleba lub poprzestać na wyciągnięciu ketchupu.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz