22:51

DIY: Jak zorganizować kolczyki.

 Dziś pomysł jak nie pogubić i utrzymać porządek w kolczykach.

Uwielbiam biżuterię, a szczególną słabość mam do kolczyków. Mam całą kolekcję długich, krótkich i innych, które mnie zauroczyły.  Zawsze jednak miałam problem z ich przechowywaniem. Próbowałam chować je do woreczków na biżuterię, jednak gdy chciałam wyciągnąć konkretne,najczęściej były poplątane z innymi, a do tego drugi kolczyk lubił się gdzieś schować i by go znaleźć musiałam wysypywać wszystkie. Kolejnym pomysłem było chowanie je do pudełeczek, niestety i to okazało się mało efektywne, kolczyki ponownie plątały się, a ja w porannym pośpiechu miałam problem, żeby znaleźć odpowiednie pudełeczko i kolczyki. Doszłam do wniosku, że moje kolczyki muszą w jakiś sposób zostać: wyeksponowane, żebym mogła szybko zlokalizować wybraną parę i oddzielone od siebie by się nie plątały.    Ustaliłam więc kilka założeń, moje "miejsce" musi być odpowiednio duże, by pomieściły się na nim wszystkie kolczyki, musi być łatwo je wyjąć i odłożyć na miejsce, kolczyki nie mogą się ze sobą mieszać. Potrzebowałam więc czegoś stosunkowo dużego  i uznałam, że najłatwiej mi będzie je utrzymywać na miejscu przez "wbijanie" ich końcówek parami w "coś", najodpowiedniejszy wydał mi się styropian gdyż nie stawia oporu, ale wszystkie kawałki jakie miałam były budowlane, tym samym bardzo grube i mało funkcjonalne do umieszczenia ich gdziekolwiek. Podczas przygotowywania obiadu natknęłam się na tackę, na której umieszczona była włoszczyzna i pomyślałam, że jest idealna, lekka, niegruba, z idealnego materiału. Czym prędzej więc zabrałam się do pracy.
sposób na porządek w kolczykach

Materiały do przygotowania organizera:

  • styropianowa tacka po warzywach/serze
  • kawałek materiału
  • taśma dwustronna, ewentualnie klej który podoła połączeniu materiału i styropianu
FullSizeRender


Wykonanie organizera na kolczyki: 

Wybranym, najlepiej dość cienkim materiałem owijamy tackę, materiał spełnia funkcję wyłącznie dekoracyjną, więc wybierzcie według gustu, możecie także zupełnie go pominąć i zawiesić wyłącznie tackę, będzie równie funkcjonalna. Mocujemy materiał taśmą/ klejem w zagłębieniach tacki oraz z tyłu, jakbyśmy pakowali prezent. Czekamy, aż klej wyschnie i organizer gotowy. Pozostało tylko przykleić go w odpowiadającym nam miejscu, u mnie po wewnętrznej stronie drzwi od szafy i powbijać wszystkie kolczyki. Kolczyki można bez problemu wielokrotnie mocować i brać kiedy tylko potrzebujemy, mój organizer służy mi już ponad rok i nie widać po nich, żadnych śladów zużycia, nic się nie odkleja,nie pęka. Kolczyki wbijam w różne miejsca, czasem również kilkukrotnie w to samo. nic się nie pląta, a wszystkie kolczyki są bardzo łatwo dostępne nawet w porannym pośpiechu
Z własnego doświadczenia serdecznie polecam takie rozwiązanie jeśli nie macie pomysłu co zrobić z kolczykami!
FullSizeRender_1 FullSizeRender_2 FullSizeRender_3 FullSizeRender_6
Może zainteresują Cię również inne DIY:
Ozdobna, mleczna butelka
Kulki, jak cotton balls
Płytka a'la brush egg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz